אני מתמחה בייעוץ לפרויקטים בחינוך ובתיירות – אבל לא רק
ארגונים רבים משקיעים זמן וממון בפרויקטים שונים ומגלים רק בסוף התהליך כי משהו "השתבש". התחושה איננה נעימה, בלשון המעטה.
כאשר עלינו להוציא לפועל מיזם כדאי לדעת אילו שלבים יש לבצע במקביל ואילו שלבים ניתן לבצע רק לאחר סיום השלב שקדם להם. חשוב מאוד שבצוות יישמעו מגוון דעות ושלא כולם "יישרו קו". צוות העובד במשותף לאורך זמן נוטה, פעמים רבות, להאמין "בעיניים עצומות" שהתהליך נכון ועל כן ראוי שבכל פרויקט יהיה שותף דרך קבע יועץ חיצוני המסוגל להביע את דעתו ולהציג דעה אחרת. רק בדרך זו יוכל מנהל הפרויקט לקבל את ההחלטות הנכונות.
לפני כמה שנים פנה אליי מנהל בארגון מבוסס ותיאר בפניי פרויקט חינוכי משמעותי ופורץ דרך. "אפילו תקציב יש לי" – הוא הסביר. "אבל אני לא יודע איך לתכנן את שלבי הפרויקט ומה לכלול בכל שלב. בלי זה הגורם המממן אינו מוכן להזרים תקציב".
אכן, הוצאה לפועל של תכנית או פרויקט (מרכז מבקרים, תכנית חינוכית, מיזם תיירותי וכד') דורשת בחינה מדוקדקת של כל אחד מן השלבים השונים– החל בתכנון וכלה בביצוע. קל מאוד "לפספס" שלב או לשכוח לבדוק את 'האב-טיפוס' ומכאן הדרך לתוצאה מאכזבת קצרה.
אם היועץ החיצוני שמלווה את התהליך יכול "לתרגם" את התהליך למילים ולבטאו בכתב – מה טוב! כך בכל זמן נתון ישוקף הסטטוס לכלל השותפים ותהליך קבלת ההחלטות יהיה נכון יותר.
אשמח מאוד לסייע לך מניסיוני לאורך השנים בתחום התיירות וההדרכה בגיבוש השלבים השונים להוצאת הפרויקט / המיזם לפועל וכן בכתיבת התכנית הסדורה שעל פיה יש לפעול. תכנית כתובה תסייע, ללא ספק, לקבל החלטות באופן מחושב בהיותה "מראה" המשקפת את התהליך. איך אני נוהג לומר? מילים יוצרות מציאות.