כמובן, הכתב לא יקבל כל מילה שלנו, אך לאחר יצירת אמון בפגישה מסודרת, אילו רק נעביר לו בנוסף למידע הגולמי גם כתבה מוצעת – היא תהווה עבורו בסיס איתן לפיתוח. בדרך זו נצליח לנתב את התוצר הסופי לכיוון בו אנו מעוניינים. נכון! לא ניתן להבטיח דבר, אך בד"כ זה עובד. מסיבה זו מומלץ לעבוד עם איש מקצוע שיספק לכם את הכתבה הבסיסית שתועבר כחומר לכתב וכד'. אגב, איש המקצוע יכול להיות גם האדם שנפגש עם הכתב ומציג לו את הדברים – יש בכך יתרון בהרבה מובנים.
ויש גם מקרים בהם עיתון או מגזין מעוניין לפרסם כתבה בנושא מסויים אך אין לו את הפנאי או התקציב לשלוח כתב לשטח. נצלו זאת היטב ודאגו להעביר לעורך כתבה מקורית ומעניינת המבטאת בדיוק מה שאתם מעוניינים לבטא. מטבע הדברים, גם במקרה זה צפויים שינויים, אך הרבה יותר מינוריים. זו הזדמנות שלא כדאי להחמיץ וכדאי שלרשותכם יעמוד אדם עם ניסיון הן בתיירות ופיתוח פרויקטים והן בכתיבה מקצועית. אשמח לעמוד לרשותך.
עד היום עוד לא נתקלתי בעיתונאים המעוניינים לכתוב על ארגון או עמותה זו או אחרת ולא ביקשו מאותו ארגון חומרים עבור הכנת הכתבה.
בכל פעם שכתב מעוניין להצטרף לפרויקט חינוכי או לסיור באתר תיירות במטרה להכין כתבה הוא יבקש חומר נוסף שיאפשר לו לקבל תמונה רחבה יותר וממנה ייקח את הנקודות שבהן יבחר לתאר את החוויה שעבר. פעמים רבות מעביר הארגון מידע גולמי או מידע טכני ומותיר בידי הכתב את מרחב הביטוי. כאשר נותנים לכתב את מרחב הביטוי המלא לעולם לא ניתן לדעת מה יתקבל בסופו של תהליך ומה יפורסם. לא חסרים מקרים בהם נוצר נזק של ממש – גם אם בשוגג. חשוב מאוד למקד את המסרים שאנו רוצים להעביר.